Sporten met eiwitshakes

      No Comments on Sporten met eiwitshakes

shakes met eiwittenVeel sporters zien het nut van eiwitten in. De eiwitten zorgen dan ook niet alleen voor een snellere spieropbouw, maar versnellen ook het herstel van je spieren. Eiwitten zijn dan ook essentieel voor iedere sporter die af wilt vallen of spiermassa op wilt bouwen. Hoe kun je de eiwitshakes het beste inzetten als je veel aan sport doet?

Eiwitshakes

Eiwitten zijn zeer belangrijke bouwstoffen voor je lichaam. Het is niet altijd mogelijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen via je voeding. Een eiwitshakes biedt dan uitkomst, omdat je binnen korte tijd zeer veel eiwitten binnen krijgt. Op die manier kun je de hoeveelheid eiwitten in je lichaam eenvoudig verhogen. De eiwitshakes zijn in verschillende vormen op de markt verkrijgbaar, zoals in poedervorm en kant en klare verpakkingen. Dit zijn vaak blikjes en flesjes met daarin de eiwitshake.

Voordelen

Een grote hoeveelheid eiwitten in het lichaam biedt voor sporters veel voordelen. Niet alleen wordt er voor gezorgd dat je sneller spiermassa op kunt bouwen, de eiwitten helpen ook bij het versnellen van het herstel van je spieren. Dit maakt dat je sneller opnieuw kunt trainen en weer je spiermassa kunt vergroten. Daarnaast zijn de eiwitshakes bij diverse onderzoeken bestempeld als veilige manier om eiwitten binnen te krijgen. Er staat je dan ook niets in de weg om de eiwitshakes toe te voegen aan je dieet.
Eiwitshakes zijn daarnaast niet alleen goed voor mensen die aan krachtsporten doen. Ook duursporters ondervinden een aantal voordelen aan het gebruik van eiwitshakes. Eén van deze voordelen is dat het lichaam vaak sneller kan herstellen na een lange en intensieve training. Hierbij dienen de eiwitten minder voor het herstel van de spieren, maar worden alle voorraden beter aangevuld, zodat je lichaam sneller zal herstellen.

Inname
De eiwitshakes kun je op verschillende momenten innemen, afhankelijk van het type eiwit dat in de shake zit. Zo zijn er shakes die over eiwitten beschikken die niet snel door je lichaam worden opgenomen. Deze shakes kun je tussen je maaltijden door innemen, zodat je lichaam altijd over voldoende eiwitten beschikt. Er zijn echter ook shakes die eiwitten bevatten die wel snel door je lichaam worden opgenomen. Deze eiwitshakes kun je het beste na je training innemen. Hierdoor beschikt je lichaam binnen zeer korte tijd weer over voldoende eiwitten en helpt het ook om je spieren te herstellen die je daarvoor net hebt aangesproken. Ook zijn er shakes die eiwitten bevatten die zeer langzaam verteren. Deze worden meestal vlak voor het slapen ingenomen. De eiwitten werken dan ’s nachts in je slaap door. Daarnaast zijn er ook specifieke eiwitshakes die je voor het ontbijt kunt nuttigen, op een lege maag. Hierdoor wordt gelijk je spijsvertering aan het werk gezet, zodat het voedsel wat je gedurende de dag eet ook sneller wordt opgenomen.

Vervangen van maaltijden
In sommige gevallen kun je een gezonde maaltijd vervangen door een eiwitshake. Echter is dit niet altijd verstandig, omdat je dan niet de andere belangrijke voedingsstoffen voldoende binnen krijgt. Een eiwitshake is dan ook altijd een goede aanvulling op je huidige dieet, maar zal niet de maaltijden kunnen vervangen. Je zult dus nog steeds twee of drie gezonde maaltijden per dag moeten nuttigen om ook over de ander bouwstoffen te kunnen beschikken in je lichaam. Hierdoor is het dieet veel meer in balans en ook gezonder.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *