Het belang van sportfood

      1 Comment on Het belang van sportfood

Steeds vaker zien mensen het nut van voldoende sporten in. De sportscholen zijn dan ook vaak erg vol. Toch is sporten alleen niet voldoende. Wanneer je gezonder wilt leven zul je ook naar de voeding moeten kijken. Vooral voor sporters is er veel voeding te vinden die de prestaties verbetert. Wat is het belang van het zogenoemde sportfood? Je leest het hier, op Sportstackers.nl!

Sport
Uiteraard is sporten goed voor je en kun je ook beginnen met het opbouwen van spiermassa, bijvoorbeeld door het uitoefenen van krachttraining. Echter spreek je wel de voorraden voedingsstoffen in je lichaam aan wanneer je je voor lange tijd intensief inspant. Het is dan ook van belang om buiten het sporten om de juiste voeding binnen te krijgen. Hierdoor beschikt je lichaam weer over de juiste hoeveelheden voedingsstoffen. Dit merk je weer tijdens het sporten. Er zijn dan ook een aantal sportfoods waar je op moet letten.
voeding voor sporten
Voor de training
Een goede training begint al thuis. Ook voor de training begint is het van belang om de juiste sportfood binnen te krijgen. Vaak draait het voor de training om het binnen krijgen van koolhydraten en proteïnes. De koolhydraten vind je voornamelijk in brood, granen, pasta en rijst. De proteïnes haal je vaker uit vlees, vis en zuivelproducten.

Tijdens het sporten
Ook tijdens het sporten is het van belang om over het juiste sportfood te beschikken. Veel mensen denken dan ook alleen water nodig te hebben. Uiteraard is het drinken van voldoende water tijdens het sporten van groot belang. Echter is het ook van belang om tijdens het sporten al enkele voorraden aan te vullen. In de meeste gevallen doe dit door middel van de energiegels.

Na het sporten
Sportfood is ook na het sporten van groot belang. Dit komt voornamelijk doordat je spieren zich beginnen te herstellen na de intensieve inspanning. Het is dan goed om dit proces te helpen, zodat je spieren niet alleen sneller herstellen, ook behoud je op die manier de opgebouwde spiermassa. Ook is het van belang om je vochtbalans weer op niveau te brengen, dit kan door middel van het drinken van voldoende water. Ook is het mogelijk om sportdranken te drinken. Deze dranken beschikken vaak over de juiste ingrediënten die je lichaam na de intensieve inspanning nodig heeft.

Supplementen

Het is niet altijd haalbaar om de juiste voedingsstoffen uit de gezonde voeding te halen. Voedingssupplementen bieden dan uitkomst en stellen je in staat de juiste hoeveelheden binnen te krijgen van de verschillende voedingsstoffen. Veel gebruikte supplementen en sportfood zijn dan ook creatine, eiwitten en cafeïne. Door de creatine krijg je extra kracht, zodat je de training intensiever en explosiever kan maken. De eiwitten zorgen ervoor dat je spieren sneller zullen herstellen na de fysieke inspannen. Cafeïne kan erg handig zijn om snel wat extra energie te verkrijgen. Daarnaast helpt cafeïne ook om wat meer vet te verbranden.

De eiwitten vind je vaak in de vorm van shakes. Dit is een heel handige manier van sportfood. Door de shake in te nemen beschik je binnen korte tijd over veel eiwitten. Extra handig wanneer je net een intensieve training hebt gehad. Door het drinken van een shake krijg je veel eiwitten binnen waardoor je spieren zich sneller zullen herstellen. Daarnaast kun je tijdens het sporten ook sportfood meenemen. Vaak gaat dit om de zogenoemde eiwitrepen. Door deze repen tijdens het trainen te eten krijg je gedurende de training meer eiwitten binnen. Hierdoor ben je in staat meer spiermassa op te bouwen.

Sporten met eiwitshakes

      No Comments on Sporten met eiwitshakes

shakes met eiwittenVeel sporters zien het nut van eiwitten in. De eiwitten zorgen dan ook niet alleen voor een snellere spieropbouw, maar versnellen ook het herstel van je spieren. Eiwitten zijn dan ook essentieel voor iedere sporter die af wilt vallen of spiermassa op wilt bouwen. Hoe kun je de eiwitshakes het beste inzetten als je veel aan sport doet?

Eiwitshakes

Eiwitten zijn zeer belangrijke bouwstoffen voor je lichaam. Het is niet altijd mogelijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen via je voeding. Een eiwitshakes biedt dan uitkomst, omdat je binnen korte tijd zeer veel eiwitten binnen krijgt. Op die manier kun je de hoeveelheid eiwitten in je lichaam eenvoudig verhogen. De eiwitshakes zijn in verschillende vormen op de markt verkrijgbaar, zoals in poedervorm en kant en klare verpakkingen. Dit zijn vaak blikjes en flesjes met daarin de eiwitshake.

Voordelen

Een grote hoeveelheid eiwitten in het lichaam biedt voor sporters veel voordelen. Niet alleen wordt er voor gezorgd dat je sneller spiermassa op kunt bouwen, de eiwitten helpen ook bij het versnellen van het herstel van je spieren. Dit maakt dat je sneller opnieuw kunt trainen en weer je spiermassa kunt vergroten. Daarnaast zijn de eiwitshakes bij diverse onderzoeken bestempeld als veilige manier om eiwitten binnen te krijgen. Er staat je dan ook niets in de weg om de eiwitshakes toe te voegen aan je dieet.
Eiwitshakes zijn daarnaast niet alleen goed voor mensen die aan krachtsporten doen. Ook duursporters ondervinden een aantal voordelen aan het gebruik van eiwitshakes. Eén van deze voordelen is dat het lichaam vaak sneller kan herstellen na een lange en intensieve training. Hierbij dienen de eiwitten minder voor het herstel van de spieren, maar worden alle voorraden beter aangevuld, zodat je lichaam sneller zal herstellen.

Inname
De eiwitshakes kun je op verschillende momenten innemen, afhankelijk van het type eiwit dat in de shake zit. Zo zijn er shakes die over eiwitten beschikken die niet snel door je lichaam worden opgenomen. Deze shakes kun je tussen je maaltijden door innemen, zodat je lichaam altijd over voldoende eiwitten beschikt. Er zijn echter ook shakes die eiwitten bevatten die wel snel door je lichaam worden opgenomen. Deze eiwitshakes kun je het beste na je training innemen. Hierdoor beschikt je lichaam binnen zeer korte tijd weer over voldoende eiwitten en helpt het ook om je spieren te herstellen die je daarvoor net hebt aangesproken. Ook zijn er shakes die eiwitten bevatten die zeer langzaam verteren. Deze worden meestal vlak voor het slapen ingenomen. De eiwitten werken dan ’s nachts in je slaap door. Daarnaast zijn er ook specifieke eiwitshakes die je voor het ontbijt kunt nuttigen, op een lege maag. Hierdoor wordt gelijk je spijsvertering aan het werk gezet, zodat het voedsel wat je gedurende de dag eet ook sneller wordt opgenomen.

Vervangen van maaltijden
In sommige gevallen kun je een gezonde maaltijd vervangen door een eiwitshake. Echter is dit niet altijd verstandig, omdat je dan niet de andere belangrijke voedingsstoffen voldoende binnen krijgt. Een eiwitshake is dan ook altijd een goede aanvulling op je huidige dieet, maar zal niet de maaltijden kunnen vervangen. Je zult dus nog steeds twee of drie gezonde maaltijden per dag moeten nuttigen om ook over de ander bouwstoffen te kunnen beschikken in je lichaam. Hierdoor is het dieet veel meer in balans en ook gezonder.

Wat moet je weten over dieetpillen?

      No Comments on Wat moet je weten over dieetpillen?

Om snel gewicht te verliezen kun je gebruik maken van enkele dieetpillen. Het is wel aan te raden hier verstandig mee om te gaan, zodat je niet te veel gewicht binnen een korte tijd verliest. Daarnaast zijn er ook veel dieetpillen op de markt verkrijgbaar die weinig effect geven. Voordat je aan dieetpillen begint moet je dan ook weten wat je precies moet hebben en wat je doel is. Wij van Sportstackers.nl hebben alles op een rijtje gezet.

Dieetpillen

Om goede dieetpillen te gebruiken moet je allereerst weten wat er in zit. Wanneer de fabrikant niet duidelijk op het etiket vermeld welke ingrediënten de dieetpillen bevatten is het vaak een slecht teken. Doordat je niet weet wat er precies in de dieetpillen zit weet je niet precies wat je binnen krijgt en wat de werking van de dieetpillen is. Daarnaast weet je op die manier niets over enkele bijwerkingen die mogelijk op kunnen treden. Ook de bijwerkingen kunnen op het etiket worden vermeld. Hierdoor weet je van te voren precies wat je kunt verwachten en kun je hier ook beter op letten.
De fabrikanten kunnen daarnaast ook de werking van de dieetpillen iets overschatten. Voordat je dieetpillen gaat gebruiken kun je dan ook onderzoeken of de werking van de dieetpillen die je op het oog hebt klinisch is bewezen. Mocht dit zo zijn dan heb je genoeg bewijs in handen om er van uit te gaan dat de dieetpillen daadwerkelijk werken. Ook kunnen er certificaten aan de dieetpillen worden uitgereikt. Dit is natuurlijk ook een positief teken als een dieetpil hier over beschikt.

dieetpillen

Informatie in winnen
Voordat je met een bepaalde dieetpil begint is het dan ook verstandig om eerst goed onderzoek uit te voeren en veel informatie over de dieetpillen in te winnen. Hierdoor zorg je er voor dat je niet alleen veel af kunt vallen, maar kun je er ook van uit gaan dat dit veilig gebeurt. Wanneer je te snel afvalt binnen een zeer korte tijd kan dit namelijk schade aanbrengen aan je lichaam. Het is uiteraard gezond om wat gewicht te verliezen, echter is te veel gewicht verliezen ook niet goed.

De werking
Dieetpillen kunnen afzonderlijk van elkaar verschillende werkingen hebben. Echter zorgen de meeste dieetpillen er voor dat je eetlust geremd wordt. Hierdoor ga je automatisch minder eten per dag, omdat je minder snel aan eten denkt. Doordat je minder eet kom je onder je energiebehoefte te zitten. Dit maakt dat je vet zult verliezen en af gaat vallen. Daarnaast zijn er ook dieetpillen die zich meer op het metabolisme richten. Dit houdt in dat je stofwisseling sneller gaat werken, zodat de voedingsstoffen die je binnen krijgt sneller worden verwerkt en afgevoerd.

Nieuwe dieetpillen
Steeds vaker komen er nieuwe dieetpillen op de markt die er niet alleen voor zorgen dat je vet verliest. Een andere taak van deze dieetpillen is dat zij ingrediënten bevatten die ervoor zorgen dat je spiermassa behouden wordt. Hierdoor worden je spieren beter zichtbaar, doordat het vetlaagje ervoor verdwijnt. Het is belangrijk om je spieren te behouden als je afvalt, omdat spieren meer energie verbranden dan vet. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer energie je dan ook zal verbranden. Bij de ouderwetse dieetpillen krijg je vaak een energietekort, waardoor je spieren sneller worden aangesproken om je lichaam van energie te voorzien. Deze nieuwe dieetpillen hebben dan ook vaker de werking om niet alleen vet te verbranden, maar ook je spieren in tact te houden. Dit is ook beter wanneer je met de dieetpillen stopt.